Δεν μας τα λέτε καλά κύριε διοικητά του νοσοκομείου

Μετά από μέρες και ύστερα από δύο πρωτοσέλιδα μας με θέμα τις ηλεκτρονικές χρεώσεις που παρουσιάστηκαν στις χειρουργικές κλινικές για προμήθειες υλικών ο διοικητής του νοσομοκείου Τάσος Καρασσαβόγλου δίνει την δική του απάντηση.

Κύριοι,
απαντώ αμέσως σε όσα ερωτήματα θέτετε στο πρωτοσέλιδο σημείωμά σας στην Εφημερίδα 7η ΜΕΡΑ την Πέμπτη 11-7-2019.
Οι προμήθειες στις οποίες αναφέρεται το δημοσίευμα αφορούν στα, κατά βάση, ορθοπεδικά και νευροχειρουργικά υλικά που χρησιμοποιούνται στις χειρουργικές επεμβάσεις. Έως τον Οκτώβριο του περασμένου χρόνου η διαδικασία που ακολουθούσαμε ήταν η εξής: ο γιατρός που επρόκειτο να πραγματοποιήσει σε ένα χειρουργείο, κατέθετε χειρόγραφο έγγραφο-αίτημα για τα χειρουργικά υλικά που ήταν αναγκαία για την επέμβαση, αυτό δε το έγγραφο προσυπογράφονταν και από την Προϊσταμένη του Χειρουργείου.
Από τον Νοέμβριο του 2018 η διαδικασία αυτή έπρεπε να αλλάξει προκειμένου να ανταποκριθούμε στις και εναρμονιστούμε με τις προϋποθέσεις της ηλεκτρονικής παραγγελίας υλικών. Επομένως οι παραγγελίες έπρεπε πλέον να γίνονται ηλεκτρονικά και όχι χειρόγραφα. Αυτό λοιπόν γίνεται από τότε, την διαχείριση της ηλεκτρονικής παραγγελίας την έχει η Υποδιεύθυνση Πληροφορικής, αυτή χρησιμοποιεί τον δικό της κωδικό για να μπαίνει στο σύστημα, η δε χρέωση της παραγγελίας του υλικού γίνεται στην Κλινική που πραγματοποιεί το χειρουργείο
Έτσι λοιπόν προχωρήσαμε από τον Δεκέμβριο του 2018 με το μοντέλο της ηλεκτρονικής παραγγελίας υλικών χειρουργείου. Καθώς υπήρξε έλλειψη πιστώσεων για τον μήνα Δεκέμβρη και προκειμένου να εξοφληθούν οι προμηθευτές του υλικού που χρησιμοποίησαν οι γιατροί στα χειρουργεία του ίδιου μήνα, μεταφέρθηκαν οι παραγγελίες του Δεκέμβρη 2018 στον Ιανουάριο του 2019 και μάλιστα στην 1.1. για να πληρωθούν οι προμηθευτές άμεσα. Αυτό είναι μια διαδικασία λογιστικής τακτοποίησης του θέματος και τίποτε παραπάνω ή παρακάτω. Σπεύδω δε να σας πω ότι αυτό είναι μια διαδικασία που γίνεται σε όλα να νοσοκομεία της χώρας. Ξέρετε, διαφορετικά, αφού είχαμε εξαντλήσει τις διαθέσιμες πιστώσεις, θα έπρεπε να σταματήσουμε τα χειρουργεία τον Δεκέμβριο, θα έπρεπε να μην γίνουν χειρουργεία ολόκληρο τον μήνα. Εμείς δεν θέλαμε να κάνουμε κάτι τέτοιο και φαντάζομαι πως ούτε και εσείς θα συμφωνούσατε με αυτό.
Αυτήν την μεταφορά την πραγματοποίησε η Υποδιεύθυνση Πληροφορικής. Συγκεκριμένα υπάλληλός της μπήκε με τον δικό της, προσωπικό, κωδικό στο σύστημα, έκανε τη μεταφορά και χρέωσε το υλικό στις Κλινικές. Ουσιαστικά λοιπόν το χειρουργικό υλικό που είχαν παραγγείλει οι Διευθυντές χειρόγραφα και είχαν χρησιμοποιήσει οι γιατροί στις χειρουργικές επεμβάσεις, αυτό ακριβώς και ούτε cent παραπάνω εντάχθηκε στο σύστημα ηλεκτρονικών παραγγελιών.
Όταν οι Προϊστάμενες είδαν να τις έχουν χρεωθεί χειρουργικό υλικό που δεν έχουν οι ίδιες υπογράψει αλλά οι γιατροί της Κλινικής, απευθύνθηκαν στη Διοίκηση με σχετικό τους έγγραφο. Εμείς απαντήσαμε στους προβληματισμούς αυτών διαμέσου της Υποδιεύθυνσης Πληροφορικής και γνωστοποιήσαμε ότι κανένας δεν χρησιμοποίησε και πολύ περισσότερο δεν παραβίασε τους κωδικούς των Προϊσταμένων, ότι οι παραγγελίες χειρουργικού υλικού έγιναν διαμέσου κωδικού υπαλλήλου της Πληροφορικής και ότι όλα έγιναν για να προχωρήσουμε πλέον στις ηλεκτρονικές και όχι χειρόγραφες παραγγελίες υλικού χειρουργείων.
Ακολούθως καλέσαμε σε ανοικτή συνάντηση στο Αμφιθέατρο του ΓΝΚ όλους τους Διευθυντές των χειρουργικών Κλινικών, τους Προϊσταμένους των Κλινικών και τη Διευθύνουσα της Νοσηλευτικής Υπηρεσία και τους ενημερώσαμε για το τι ακριβώς κάναμε και γιατί το κάναμε. Ζήτησαν μάλιστα οι Προϊσταμένες των Κλινικών να μην χρεώνονται αυτές πλέον τις προμήθειες αλλά τις αιτήσεις να τις υπογράφει μόνο ο ιατρός που πραγματοποιεί το χειρουργείο, κάτι με το οποίο συμφώνησαν οι γιατροί.
Συμπερασματικά: πλέον το αρχικό αίτημα προμήθειας υλικού για τα χειρουργεία διατυπώνεται μόνον από τον γιατρό, χειρόγραφα για λόγους ευκολίας για τον ίδιο, αυτό μετατρέπεται σε ηλεκτρονικό αίτημα από την Υποδιεύθυνση Πληροφορικής και εντάσσεται στο πληροφοριακό σύστημα ΚΗΜΔΗΣ και τέλος η χρέωση αφορά στην Κλινική και όχι στους Προϊσταμένους των Κλινικών.
Αυτά για τη διαδικασία. Επί της ουσίας ενημερώνουμε τους πάντες ότι όλες οι προμήθειες είναι νόμιμες μέχρι κεραίας, όλες οι προμήθειες έχουν εισέλθει στο σύστημα του νοσοκομείου όπως θεσμικά προβλέπεται (επιτροπή παραλαβής υλικού με υπογραφές κτλ) και το χειρουργικό υλικό έχει αξιοποιηθεί όπως ιατρικά έπρεπε (κάθε υλικό αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο ασθενή).
Τούτων ούτως εχόντων, αν ψάχνετε για σκάνδαλα, σκιές και αδιαφανείς διαδικασίες, βρήκατε λάθος άνθρωπο για να στοχοποιήσετε. Αλλά βεβαίως, αυτό δεν είναι ούτε η πρώτη φορά που η εφημερίδα σας το κάνει και δεν θα είναι, είμαι βέβαιος, ούτε η τελευταία. Το ίδιο ισχύει και για την Πρόεδρο του Σωματείου Εργαζομένων του ΓΝΚ. Είναι δε απολύτως εμφανές ότι η συνεργασία των δύο αυτών μερών είναι αγαστή, αδιάλειπτη και πολιτικά στοχευμένη. Συνεχίστε λοιπόν, συνεχίστε στο δρόμο της χωρίς όρια κατρακύλας!
Α. Γ. Καρασαββόγλου
Διοικητής του ΓΝ Καβάλας

Απάντηση. Δεν καταλαβαίνω γιατί τότε οι προϊστάμενοι των χειρουργείων αφού δεν είχανε καμιά ευθύνη για τις προμήθειες όπως λέτε διαπίστωσαν ότι υπήρχαν χρεώσεις που δεν έκαναν οι ίδιοι αλλά ένα αόρατο χέρι που εσείς το ονομάζεται υποδιεύθυνση πληροφορικής; Γιατί από την ημέρα όπως λέτε τους διευκρινίστηκε ότι οι προμήθειες θα γίνονται από την υποδιεύθυνση ηλεκτρονικών διατηρούσαν τους κωδικούς που τους επέτρεπε να παρεμβαίνουν στο σύστημα και να υλοποιούν παράλληλα και αυτοί παραγγελίες; Έτσι πως διασφαλίσατε το σύστημα ώστε να μη γίνονται από δύο διαφορετικά κέντρα παραγγελίες για το συγκεκριμένο τμήμα; Αλλά όταν υπήρξε διαμαρτυρία για τον τρόπο που εμφανίσθησαν αυτές οι παραγγελίες γιατί δεν απαντήσατε άμεσα στο αίτημα που σας δόθηκε από το σωματείο των εργαζομένων ώστε να λυθεί όπως λέτε η παρεξήγηση. Αλλά και γιατί ανήμερα της πρωτοχρονιά ημέρα αργίας έπρεπε να γίνει αυτή η ενημέρωση όταν δεν θα χανόταν ο κόσμος αν γινόταν μια μέρα μετά. Τέλος κανείς δεν σας στοχοποίησε κύριε Καρασσαβόγλου οι πράξεις είναι αυτές που σας εκθέτουν.

Επικοινωνία

Ε: evdomimera[@]gmail.com

Δ: Δαμιανού 10

Τ: 2511 104 119

 

Καθημερινή επικαιρότητα και ενημέρωση
Τα πάντα για την Καβάλα
Εφημερίδα 7η ΜΕΡΑ

 

Ενημερωτικη Λιστα