εν θα πω τίποτε εγώ τα λέει όλα στο ενημερωτικό της σημείωμα της συγκοινωνιολόγου του δήμου της κ. Δαγκλή. Αυτό που έγινε στο έργο της ΜΟΜΑ βοά ότι εδώ κάτι τρέχει. Παρόλα αυτά τα μέλη της συμπολίτευσης το ψήφισαν ενώ Κουφατζής από την παράταξη “ ο τόπος της Ζωής μας” και από την παράταξη “Έργο Τώρα” η Δρακονάκη το καταψήφισαν.
@ Τι λέει λοιπόν η κ. Δαγκλή “Με το παρόν ενημερωτικό σημείωμα μου και έχοντας υπόψη την παρ. 2 του άρθρου 32 Νομιμότητα υπηρεσιακών ενεργειών του Ν. 3584/2007 ’’Κύρωση του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων’’ πριν την εκτέλεση των καθηκόντων μου όσον αφορά την επίβλεψη της υπόψη μελέτης εκφράζω την ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ για τους παρακάτω λόγους.
– Αρχικά ως μέλος της επιτροπής του άρθρου 32 και 32α του Ν.4412/2016 είχα εκφράσει τηναντίθετη άποψη μου για την διαδικασία περί ανάθεσης και σας αναφέρω ότι στο Πρακτικό Γνωμοδότησης της εν λόγω μελέτης, η Επιτροπή των άρθρων 32 και 32α του Ν.4412/16 κατέτεινε στο συμπέρασμα ότι «θα έπρεπε οι μελέτες και οι αμοιβές τους, να αφορούν μόνο στο τμήμα της οδού μήκους περίπου 100 m, το οποίο υπέστη τις βλάβες εξαιτίας των βροχοπτώσεων», αναδεικνύοντας την ανάγκη να συμπεριληφθεί (μοναδικά κατά την
Επιτροπή) αυτό το τμήμα της οδού στη Μελέτη. – Στην συνέχεια εκτελώντας τις αποφάσεις των συλλογικών οργάνων, στην προκειμένη περίπτωση της Οικονομικής Επιτροπής που με την αριθ. 363/2020 απόφαση ενέκρινε την απευθείας ανάθεση και με την οποία υπογράφηκε η σύμβαση εκπόνησης της αναφερόμενης μελέτης την 18.01.2021, μου ανατέθηκε η επίβλεψη της μελέτης Συγκοινωνιακών έργων.
Ωστόσο πριν την άσκηση των καθηκόντων μου οφείλω να εκφράσω την αντίθετη άποψή μου για την συνέχισή ολοκλήρωσης της μελέτης, γνωρίζοντας ότι έχει γίνει ήδη σε προγενέστερο χρόνο η άρση της επικινδυνότητας της οδού ΜΟΜΑ με έργο που εκτελέστηκε από τον Δήμο κατά το χρονικό διάστημα από 2/7/2021 έως το τέλος του έτους 2021.
Συνεπώς με την εκτέλεση του έργου είχε γίνει άρση της επικινδυνότητας της οδού ΜΟΜΑ και σύμφωνα με την δική μου άποψη η οποία επαναλαμβάνω ότι είχε εκφραστεί και στην διαδικασία της κατεπείγουσας ανάθεσης , εξέλειπαν πλέον οι λόγοι για την κατεπείγουσα διαδικασία. Έτσι λοιπόν ενώ η επικινδυνότητα του σημείου του πρανούς που είχε υποστεί βλάβη έχει αρθεί και ολοκληρώθηκε στο τέλος του έτους 2021 καλούμε ως επιβλέπουσα να παραλάβω μία μελέτη τρία χρόνια (3) μετά για την άρση της επικινδυνότητας της οδού ΜΟΜΑ η οποία μάλιστα ανατέθηκε με την κατεπείγουσα διαδικασία. Έχοντας υπόψη την αριθ. 4/2023 έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου με θέμα τις απ’ ευθείας αναθέσεις θεωρώ ότι στην συγκεκριμένη μελέτη έγινε κατάχρηση του μέτρου, με το πρόσχημα της αποκατάστασης και της άρσης της επικινδυνότητας της οδού ΜΟΜΑ και τελικά διευρύνθηκε το αντικείμενο της ανάθεσης από 100μ (που ήταν το αναγκαίο) σε 1,6 χλμ. το συμβατικό, συμπεριλαμβάνοντας στην ουσία πάγιες ανάγκες και όχι κατεπείγουσες και απρόβλεπτες , επιβαρύνοντας εντέλει τον προϋπολογισμό του Δήμου Καβάλας με την αμοιβή μιας ποιο ακριβής μελέτης, χωρίς την δυνατότητα εξασφάλισης έκπτωσης όπως γίνεται στις ανοιχτές διαδικασίες δημοπράτησης.
Έχοντας υπόψη όλα τα παραπάνω και λαμβάνοντας υπόψη την υπ’ αριθ. 95/2024 απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής περί χορήγησης οριακής προθεσμίας 99 ημερών για την ολοκλήρωση της μελέτης ’’ΜΕΛΕΤΗ ΑΡΣΗΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΟΔΟΥ ΜΟΜΑ’’ , θα προχωρήσω στην εκτέλεση των καθηκόντων μου όσον αφορά την επίβλεψη της μελέτης Συγκοινωνιακών Έργων, εκτελώντας τις αποφάσεις των συλλογικών οργάνων, οι οποίες έχουν κριθεί νόμιμες από τον Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας και για τις οποίες δεν φέρω καμία ευθύνη για τις πράξεις τους.