Σε ειδική συνεδρίαση που έγινε το απόγευμα της Δευτέρας στο Δημοτικό Συμβούλιο Καβάλας μοναδικό θέμα εγγεγραμμένο στην ημερήσια διάταξη ήταν η παρουσίαση της Ετήσιας Έκθεσης έτους 2022 του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης του Δήμου Καβάλας, κ. Αθανάσιου Αθανασίου.
Φυσικά καλό είναι να αναφέρουμε ότι εδώ και 3 χρόνια που ασκεί με συνέπεια και σχεδόν εθελοντισμό τα καθήκοντά του ο κύριος Αθανασίου, δεν έχει ακόμη με ευθύνη της δημοτικής αρχής του δημάρχου Θόδωρου Μουριάδη, ένα γραφείο, μια στοιχειώδη γραμματειακή υποστήριξη, αλλά ούτε και μια καρέκλα σε κάποιο δημοτικό κτήριο.
Σύμφωνα με πληροφορίες μας (ο ίδιος δεν θα το έλεγε ποτέ, γιατί είναι υπερήφανος) χρησιμοποιεί το γραφείο του και την υποστήριξη των συνεργατών του για να εκτελεί τα καθήκοντά του ως Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης του Δήμου Καβάλας.
Υπογράμμισε ότι πολλές φορές παίρνουν τηλέφωνο στον ίδιο εφόσον δεν βρίσκουν ανταπόκριση όταν τηλεφωνούν στα τηλέφωνα της ΔΕΥΑΚ και στον Δήμο Καβάλας σε διάφορες υπηρεσίες και δεν …σηκώνουν τηλέφωνο!
Μεγάλο πρόβλημα ανέφερε ο Συμπαραστάτης του Δημότη είναι το ότι υπάρχουν απαλλοτριώσεις ακινήτων δημοτών για έργα που δεν αποζημιώνονται και είναι υποθέσεις που καθυστερούν πολλά χρόνια.
Από τη μια οι πολίτες αποστερούνται τις περιουσίες τους, δεν παίρνει η διοίκηση τροποποιήσεις στο Σχέδιο Πόλης, με συνέπεια δεσμεύονται ακίνητα από τον Δήμο Καβάλας και δεν αποζημιώνονται με αποτέλεσμα αγανακτισμένοι να προσφεύγουν στα δικαστήρια και να απογοητεύονται από την πολυετή δικαστική τους περιπέτεια.
Τα παράπονα, οι καταγγελίες, τα αιτήματα…
Στην παρουσίαση των πεπραγμένων του έτους 2022, ο Αθανάσιος Αθανασίου, αναφέρθηκε στα τρία κεφάλαια στα οποία εστιάζουν τα παράπονά τους και τις καταγγελίες τους οι δημότες του Δήμου Καβάλας.
Πρώτη είναι η ΔΕΥΑΚ με τα πολλά προβλήματα που παρουσιάζει στους λογαριασμούς της και στην συνδιαλλαγή της με τους καταναλωτές.
Τα προβλήματα αυτά τα μαζεύει ο κύριος Αθανασίου και προσπαθεί να τα επιλύσει με τους υπηρεσιακούς παράγοντες της επιχείρησης, πράγμα που τις περισσότερες φορές το καταφέρνει.
Δεύτερο μεγάλο πρόβλημα είναι τα σκουπίδια που αποτελούν βάσανο για τους δημότες κυρίως λόγω της πλημμελούς αποκομιδής τους, των θέσεων των κάδων απορριμμάτων κ.λ.π..
Τρίτη μεγάλη κατηγορία παραπόνων και καταγγελιών αφορούν οι κακοί δρόμοι, το κυκλοφοριακό, οι ζημιές σε οχήματα, αλλά και πολεοδομικά θέματα μια και η Καβάλα γενικότερα έχει μια άναρχη πολεοδόμηση και οι ιδιοκτησίες πάντα αποτελούν σημείο τριβής των κατοίκων.
Το τελευταίο διάστημα υπάρχει μεγάλη γκρίνια για τα έργα που γίνονται από εταιρείες που εγκαθιστούν δίκτυα φυσικού αερίου και οπτικές ίνες.
Η κατάσταση ολοένα και γίνεται χειρότερη και η ταλαιπωρία μεγαλώνει, όπως και οι ζημιές στα οχήματα τα οποία αναγκάζονται καθημερινά να τραντάζονται στους δρόμους που θυμίζουν τριτοκοσμική πόλη.
Τέλος αξίζει να αναφέρουμε ότι ζητούμενο είναι από τους δημότες να υπάρχουν χαραγμένες γραμμές από επαγγελματίες που χρησιμοποιούν δημοτικό χώρο για τα τραπεζοκαθίσματά τους. Το θέμα αυτό θα πρέπει να ελέγχεται από την Δημοτική Αστυνομία, μια και υπάρχουν πολλά παράπονα και από επαγγελματίες.
Ο κύριος Αθανασίου ζήτησε από τους δημότες να χρησιμοποιούν την Υπηρεσία αυτή και τον Θεσμό για θέματα τα οποία τους απασχολούν και είναι σημαντικά.