Τις τελευταίες ημέρες ανέκυψε ξαφνικά το θέμα της εμπλοκής στην παραχώρηση του λιμανιού Φίλιππος Β λόγω προβλημάτων στο ιδιοκτησιακό καθεστώς του
@ Η ΕΒΔΟΜΗ ΜΕΡΑ και ο ραδιοφωνικός σταθμός «SEVEN NEW 94,4» απευθύνθηκαν για πληροφορίες σε ένα άτομο που έχει συνδέσει το όνομα του με την διαχείριση του ζητήματος αυτού που δεν είναι άλλο από την πρώην πρόεδρο της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ , Αναστασία Ιωσηφίδου , η οποία υπήρξε καταπέλτης τόσο διαχρονικά για την διοίκηση του ΟΛΚ όσο και για την διοίκηση Σιμιτσή.
@ Ακολουθούν τα όσα αποκαλυπτικά μου δήλωσε χθες στην πρωινή ραδιοφωνική εκπομπή μου που διαλευκαίνουν όλες τις πτυχές του εγκλήματος που πήγε να διαπραχθεί εις βάρος του αναπτυξιακού αυτού έργου και εξηγούν την σημερινή κατάσταση:
@ Το 1999 με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας ΑΜΘ έγινε άρση της αναδάσωσης έκτασης 167 στρεμμάτων ιδιοκτησίας του Δήμου Καβάλας (Εσκή Καπού) προκειμένου να δημιουργηθεί το νέο εμπορικό λιμάνι της Καβάλας στη Ν. Καρβάλη .
@ Το 2007 και 2009 ο ΟΛΚ εντάσσει στην Ζώνη Λιμένα μόνο τα 74 στρέμματα περιορίζοντας έτσι τις δυνατότητες για την δημιουργία ενός μεγάλου και λειτουργικού λιμανιού. Και σαν να μην φτάνει αυτό μετά την έκδοση της απόφασης για την αποζημίωση προς τον δήμο ύψους 1,5 εκ. ευρώ , αποφασίζει το 2011 να περιορίσει ακόμη περισσότερο την Ζώνη Λιμένα σε 18 στρέμματα. Την απόφαση αυτή για περιορισμό της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα εγκρίνει ο Γ.Γ. της Αποκεντρωμένης Μακεδονίας Θράκης. Δηλαδή ενώ αρχικά είχαν δεσμευθεί για την δημιουργία του λιμανιού 167 στρέμματα ο ΟΛΚ περιόρισε την έκταση αυτή σε μόλις 18 στρ. υποθηκεύοντας έτσι το μέλλον του λιμανιού και θέτοντας σε κίνδυνο το χρηματοδοτούμενο έργο κατασκευής του.
@ Την περίοδο αυτή 2007 έως 2011 δήμαρχος Καβάλας είναι ο Σιμιτσής και αντιδήμαρχος τεχνικών έργων ο Μουριάδης οι οποίοι παραδομένοι στην μακαριότητα της ύπαρξης τους και μόνο, παραμένουν απαθείς μπροστά στην ζημία που προκαλείται στην αναπτυξιακή προοπτική της πόλης και στα οικονομικά συμφέροντα του δήμου.
@ Το 2015 αναλαμβάνει την διευθέτηση του ζητήματος η Ιωσηφίδου η οποία αφού διευθετεί δικαστικά το ζήτημα της πληρωμής του 1,5 εκ. από τον ΟΛΚ στη Δημωφέλεια , παράλληλα καταθέτει το 2016 αίτηση για την ακύρωση της απόφασης του Γ.Γ. της Αποκεντρωμένης περί περιορισμού της Χερσαίας ζώνης Λιμένα στα 18 στρ. και την ακύρωση της απόφασης του Δασαρχείου για την ανάκληση της άρσης της αναδάσωσης των 167 στρεμμάτων στην οποία είχε ήδη προχωρήσει αυτό.
@ Αποτέλεσμα των ενεργειών αυτών ήταν το Διοικητικό Εφετείο Θεσσαλονίκης να εκδώσει απόφαση το 2019 που δικαίωσε την Δημωφέλεια και ακύρωσε την απόφαση του Δασαρχείου επαναφέροντας την έκταση των 167 στρ. στη διάθεση του όποιου επενδυτή αποφασίσει την επέκταση του λιμανιού στην έκταση αυτή , με ταυτόχρονη αποζημίωση βεβαίως της Δημωφέλεια για όση έκταση χρειαστεί.
@ Παρά όμως τις ενέργειες αυτές της Ιωσηφίδου, που έσωσαν το λιμάνι και το έργο ,δυστυχώς όπως αποδεικνύεται η διοίκηση του ΟΛΚ δεν φρόντισε μέχρι σήμερα να τακτοποιήσει τις εκκρεμότητες , επαναφέροντας την Χερσαία Ζώνη Λιμένα στα προ του 2011 δεδομένα και έτσι σήμερα στο κτηματολόγιο από όλη την έκταση που καταλαμβάνει το λιμάνι , η προς εκμετάλλευση Χερσαία Ζώνη περιορίζεται στα σκούρα πεδία της φωτογραφίας που δημοσιεύουμε αποκλειστικά, δημιουργώντας το πρόβλημα που υφίσταται σήμερα και στο οποίο έχουν αναφερθεί διάφοροι παράγοντες αλλά και τα πανελλαδικά ΜΜΕ.
@ Παρόλα αυτά όπως εξήγησε η κ. Ιωσηφίδου υπάρχει δυνατότητα όχι μόνο απεμπλοκής , αλλά και της δημιουργίας στο μέλλον ενός μεγάλου και λειτουργικού λιμένα που θα μπορέσει σε συνδυασμό με την προγραμματισμένη σιδηροδρομική σύνδεση του να αποτελέσει δυναμικό αναπτυξιακό μοχλό για τον Δήμο Καβάλας και την ευρύτερη περιοχή.
Λάφιας- Λούφιας