Κοινή ανακοίνωση για την πρόταση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας (ΥΕΝ) σχετικά με τις θαλάσσιες συγκοινωνίες της Θάσου και ειδικότερα στη γραμμή Πρίνου – Καβάλας εξέδωσαν το Σωματείο Συνταξιούχων ΝΑΤ Ν. Καβάλας, το Σωματείο Εμποροϋπαλλήλων και Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ν. Καβάλας, το Σωματείο Οικοδόμων και Συναφών Επαγγελμάτων Καβάλας, το Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Επισιτισμού – Τουρισμού ΠΕ Καβάλας και Θάσου, το Ενιαίο Συνδικάτο Ναυτεργατών Ν. Καβάλας και το Σωματείο Συνταξιούχων ΙΚΑ Ν. Καβάλας «Η Ενσωμάτωση».
Όπως αναφέρουν η πρόταση του ΥΕΝ δεν καλύπτει τις ανάγκες τόσο των κατοίκων όσο και των επισκεπτών, ενώ υπογραμμίζει πως στη σύσκεψη που έκανε το υπουργείο για το θέμα «κλήθηκαν όσοι αποδέχονται τη λογική των μειωμένων απαιτήσεων για τους πολλούς και της επικράτησης των συμφερόντων των λίγων. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι δεν καλέστηκε κανένας εκπρόσωπος από τα σωματεία της περιοχής, δηλαδή από τα σωματεία που ανέδειξαν αυτά τα προβλήματα το προηγούμενο διάστημα».
Καταλήγοντας θέτουν τις απαιτήσεις τους για την επίλυση των προβλημάτων που υπάρχουν και επισημαίνουν ότι «οι όποιες κατακτήσεις υπάρξουν θα προέλθουν μόνο μέσα από την πάλη των εργαζομένων και του λαού. Και σε αυτή την κατεύθυνση καλούμε τα μέλη μας, αλλά και όλα τα υπόλοιπα σωματεία της περιοχής να δυναμώσουν τις δράσεις και τις διεκδικήσεις μας».
Αναλυτικά η κοινή ανακοίνωση:
«Πριν λίγο καιρό με κοινή δημόσια επιστολή προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας αναφέραμε τα προβλήματα που υπάρχουν στις θαλάσσιες συγκοινωνίες της Θάσου και ειδικά στη γραμμή Πρίνου – Καβάλας.
Η πρόταση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για τη συγκεκριμένη γραμμή Πρίνου – Καβάλας αναφέρει ότι θα εκτελούνται τρία δρομολόγια τη χειμερινή περίοδο, τέσσερα δρομολόγια την ενδιάμεση και έξι τη θερινή περίοδο. Με αυτή την πρόταση συμφώνησαν και ορισμένοι “τοπικοί παράγοντες”. Η πρόταση αυτή, που τελικά υλοποιείται, δε καλύπτει τις ανάγκες των κατοίκων και των επισκεπτών.
Γίνεται κατανοητό ότι στη σύσκεψη αυτή κλήθηκαν όσοι αποδέχονται τη λογική των μειωμένων απαιτήσεων για τους πολλούς και της επικράτησης των συμφερόντων των λίγων. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι δεν καλέστηκε κανένας εκπρόσωπος από τα σωματεία της περιοχής, δηλαδή από τα σωματεία που ανέδειξαν αυτά τα προβλήματα το προηγούμενο διάστημα.
Παράλληλα, συνεχίζουν όχι μόνο να μη λύνονται ουσιαστικά ζητήματα που θέσαμε σε σχέση με τις θαλάσσιες συγκοινωνίες στο νησί μας, αλλά να οξύνονται ακόμα περισσότερο. Γίνεται πλέον καθαρό ότι όσο θα συνεχίζεται η πολιτική που στηρίζει τα κέρδη των Ναυτιλιακών Εταιρειών, τόσο θα κουτσουρεύονται οι ανάγκες των ναυτεργατών και του λαού του νησιού.
Μάλιστα δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι ακόμα και τα δρομολόγια που προβλέπονται τελικά θα πραγματοποιούνται και δυστυχώς ο λαός της Θάσου έχει μπόλικη αρνητική εμπειρία από όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Οι όποιες κατακτήσεις υπάρξουν θα προέλθουν μόνο μέσα από την πάλη των εργαζομένων και του λαού. Και σε αυτή την κατεύθυνση καλούμε τα μέλη μας αλλά και όλα τα υπόλοιπα σωματεία της περιοχής να δυναμώσουν τις δράσεις και τις διεκδικήσεις μας.
Απαιτούμε:
Η άδεια έγκρισης των δρομολογίων των πλοίων να γίνεται με αυστηρά κριτήρια. Υποχρεωτική κάλυψη δρομολογίων 365 ημέρες το χρόνο και στις δυο γραμμές του νησιού σύμφωνα με τις ανάγκες.
Υποχρεωτική δεκάμηνη δρομολόγηση των πλοίων με δυο μήνες ακινησίας για συντήρηση. Υποχρέωση κάθε εταιρείας να καλύπτει με άλλο πλοίο τα δρομολόγια κατά την περίοδο ακινησίας ή βλάβης και αν δεν υπάρχει με μέριμνα του ΥΕΝ και του Λιμεναρχείου Καβάλας να επιβάλει τις άλλες εταιρείες να εκτελούν τα δρομολόγια του πλοίου που είναι σε ακινησία κυκλικά εναλλακτικά με όλα τα πλοία.
Υποχρέωση για κάθε πλοίο που δρομολογείται και στις δυο γραμμές να εκτελεί βάρδια πλοίου επιφυλακής για μεταφορά ασθενή κυκλικά εναλλακτικά με τήρηση των ωραρίων εργασίας και ανάπαυσης των ναυτεργατών.
Οι ναυτεργάτες να έχουν ουσιαστικό λόγο στο πρόγραμμα καταρτισμού των δρομολογίων με κυκλικό εναλλακτικό εβδομαδιαίο πρόγραμμα, στο οποίο να τηρείται αυστηρά η ΣΣΕ, τα ωράρια εργασίας και ανάπαυσης, το ρεπό, γενικότερα τα δικαιώματα των ναυτεργατών. Το πρόγραμμα των δρομολογίων των πλοίων να είναι γνωστό στους ναυτεργάτες τουλάχιστον για ένα μήνα πριν, να μην μπορεί να αλλάξει κατά το δοκούν ώστε και οι ναυτεργάτες να μπορούν να προγραμματίζουν τη ζωή τους και τις υποχρεώσεις των οικογενειών τους.
Οι οργανικές συνθέσεις των πλοίων να καλύπτουν τις ανάγκες των πλοίων για την ασφάλεια των επιβατών, των πληρωμάτων, την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα.
Πλήρη και σταθερή δουλειά για τους ναυτεργάτες, ΣΣΕ που να καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες τους με συγκροτημένα μισθολογικά ασφαλιστικά εργασιακά συνταξιοδοτικά δικαιώματα και συνδικαλιστικές ελευθερίες.
Επαρκείς λιμενικές εγκαταστάσεις για την ασφαλή φορτοεκφόρτωση των πλοίων και την πλήρη πρόσδεσή τους, ώστε να σταματήσει το φαινόμενο να διανυκτερεύουν τα πληρώματα μέσα στα πλοία σε άλλα λιμάνια μακριά από τον τόπο κατοικίας, πράγμα που απαγορεύεται από τους κανόνες ενδιαίτησης για τον συγκεκριμένο τύπο πλοίων και οι υπηρεσίες του ΥΕΝ κάνουν ότι δεν βλέπουν, ότι δεν ακούνε τίποτα για το συγκεκριμένο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες.
Μειώσεις των εισιτήριων των επιβατών και των ναύλων των οχημάτων 50%. Δωρεάν μετακίνηση για ανέργους, ΑΜΕΑ, πολύτεκνους, φοιτητές και στρατευμένους».